Montasje av australsk og britiske stikkontakter i konferanseromMontasje av australsk og britiske stikkontakter i konferanserom

Montasje av australsk og britiske stikkontakter i konferanserom

En hotellvirksomhet kom med en henvendelse til oss om vi kunne montere britiske og australske stikkontakter i konferanserommene. Dette for å imøtekomme strømbehovet til tilreisende deltagere under leie av rommene. Hotellet kunne stå for importen av materiellet. En skulle tro tilreisende folk hadde med seg adapter, men det er nå min mening.

Men er dette tillatt? Spenning, frekvens og strømmessig så burde det ikke vært noe problem.

Hva kreves egentlig av typegodkjenning på utstyret? For kontaktmateriell har vel ikke krav om CE merking på seg.

Re: Montasje av australsk og britiske stikkonta...

Materiell som monteres i Norge må være godkjent ihht NEK 502.

Re: Montasje av australsk og britiske stikkonta...

571 svarte det ganske kort og greit. Det koster kanskje mer enn det smaker å lovlig kunne montere utenlandske kontaktstandarder i Norge.
De hadde løst det på en ganske kjekk måte på et hotellrom jeg var på her i Norge en gang.

Der hadde de festet en wire i montasjeskruene på en av stikkontaktene. Og den holdt fast et universaladapter man kunne plugge i mellom ved behov. Eller la den henge i wiren hvis man ikke trengte den.
Eller kanskje hotellet kan tjene litt på det ved å heller kjøpe inn partier med adaptere og selge dem i lobbyen til gjestene sine.

Trainor AS fraskriver seg ethvert ansvar for hendelser og skader, herunder følgeskader som måtte oppstå som følge av feiltolking av innholdet i eller feil i innholdet i dette fagforumet eller i de interaktive kurs det er forbindelse til.

Vi beklager! Trainor.no støtter dessverre ikke lenger eldre versjoner av Internet Explorer.

Oppgrader til en nyere versjon her eller bytt nettleser, feks. til Google Chrome.

For mer informasjon eller hjelp, kontakt oss.

nor