Nå har Sikkerhetskort.no fått den største utvidelsen siden tjenesten ble lansert i 2011.Den nye funksjonen muliggjør selvstendig og automatisk inn- og utmelding av anlegg direkte fra telefonen.Kontakt oss for å legge til inn- og utmelding av anlegg eller for å opprette en konto om du ikke har en på Sikkerhetskort.no allerede.
Kortinnehaver har sine sikkerhetskort tilgjengelig i Trainorappen.
Her kan de nå også melde seg inn og ut av anlegg. Appen forteller hvilke anlegg som er i nærheten, og et par tastetrykk er alt som skal til før mannskapet på driftssentralen kan se at personell er meldt inn.
Anlegg kan være trafostasjoner, nettstasjoner og luftlinjer – kort sagt alt man kan melde seg inn i. Når du skal gjøre arbeid på et anlegg, er det avgjørende at driftssentralen er klar over at personell befinner seg i anlegget, slik at uønskede hendelser som følge av automatisk innkobling kan unngås. Når arbeidet er utført, melder du deg ut igjen, slik at driftssentralen vet det er trygt å koble på.
Funksjonen inn- og utmelding forenkler hverdagen på driftssentralen betraktelig, da det gir sentralen full oversikt over hvem som befinner seg på anlegget i sanntid. Vekk med telefoner og lister på Excel eller papir - nå har du alt samlet på skjermen.
Systemet inneholder full historikk av aktiviteten rundt besøk i anlegget: Hvem har vært der, når og hvor lenge. Trygt for personellet, enkelt for driftssentralen.
Via Trainors Rest-API kan data sendes til ditt eget system slik at aktiviteten vises i sanntid også utenfor Sikkerhetskort.no. API-et kan også brukes av låsesystemer for å verifisere at de som kommer med nøkkelkortet har gyldig kort.