spørsmål eksamen 22 mars 2012

Spurt 9:33 - 28.3.2013 av Rune Eilifsen|Siste svar 8:58 - 2.4.2013 av Bj

Rune Eilifsen

I oppg.1b) skal en dimensjonere matekabel fra trafo.Dette hører vel til FEF siden. Skal en da utføre frosjekteringa?

Dersom det gjøres mangler Ikpmax. Kan ikke finne gjennomsluppet energi.

Videre, vellegg A :Gjennomsluppet energi. Normalt plar kurven gå fra X aksen og stige mot y aksen ved slik avlesning.
Men hva kan en lese av her?
Helpful answer marked by forum leaderLøst

Svar (5)

Forumleder

Postet 10:38 - 28.3.2013
Jeg mener og at det egentlig hører hjemme i FEF, men det blir jo egentlig ikke noe annerledes enn å prosjektere en hovedkurs inne i ett bygg?

egentlig ser kurven for gjennomsluppet energi ut som bildet.

Her er jeg på tynn is, men har du lyst å fordype deg i dette, så ta kontakt med Odd Arne Lindtveit i Schneider. Han kan svare på de merkeligste ting :-)
tlf: 901 22 716.
Hils fra meg.

Rune Eilifsen

Postet 11:01 - 28.3.2013
Fint!

Bj

Postet 19:17 - 1.4.2013
Hei, etter det jeg har fått med meg skal vi ikke bry oss om at vi mangler data vi skal bare si noe om det slik at sensor vet at vi har alt under kontroll, for eksempel kan vi anta et IK 3 p maks er 50KA da holder NH patronen og vi har grunnlag for å lese av gjennomsluppet energi. Men vær klar over at gjennomsluppetenergi er større på lave strømmer en på høye på smeltesikkringer. når det gjelder hvilken forskrift som skal benyttes så er vel det avhenger av hvor leveringspunktet fra Everket er?

Forumleder

Postet 21:12 - 1.4.2013
Jeg ville ikke ha antatt noe IK Max bede å skive at du ville tatt med det i virkeligheten, men mangler data.

Bj

Postet 8:58 - 2.4.2013
Fint, Takk for tipset:-)

Legg til svaret ditt

Trainor logo

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn

Registrer deg nå
Trainor logo
Opplæring for fagfolk. Av fagfolk.

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.

Registrer deg

Allerede medlem? Logg inn

Relevante kurs

Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.