Kravet i NEK og normal praksis er nå 10A sikring og jordfeilbryter type B, enkel stikk. Og i praksis på egen kurs.
Laderen som må kommer med dagens biler har nå bedre innebygd sikkerhet. Maks 10A lading og de har 6mA dc vern. I tillegg har mange temperaturføler i støpselet, som bryter ladingen om det blir for varmt.
Vil en begrensning på 10A, egen kurs og jordfeil vern type B gi en økning i elsikkerhet i slike tilfeller? Med slike ladere?
Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske forsyningsanlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.