Kabel til 230v utebelysning?

Spurt ${formatDate(1491993911)} av Andre | Siste svar ${formatDate(latestComment().postDate.timestamp)} av ${latestComment().author.name}

Andre

Subscribed
Subscribe

Hei, skal montere utelys på muren hjemme, og har kjøpt inn lamper (samme serien som på huset ellers).

Har montert lampene selv, og skal nå ha elektriker til å koble opp. Får beskjed om at det må legges PFSP da den må legges under en platt og gjennom et blomsterbed. Denne kabelen er såpass tykk at den får ikke plass bak lampen sånn som tiltenkt siden den er montert midt på muren og har kabelinnføring midt på baksiden.

Spørsmålet blir; må det brukes PFSP 1,5mm, kan den avsluttes i boks for å så gå ned muren med noe tynnere til lampen?

Har montert masse lamper, men vist pfsp må gå helt inn i lampen tror jeg at jeg finner en annen lampe, siden denne tydeligvis er beregnet for skjult installasjon hvor kabel kommer inn rett bak. Med meg blir det åpen installasjon på høy mur (ikke mulig å komme til fra baksiden).

Takk!

Helpful answer marked by forum leader Løst
Svar
  • Rediger
  • Slett
  • Utesteng bruker
  • Fjern utestenging
FSE Lav- og høyspenning

Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske forsyningsanlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.

Svar (${ thread.comments.length })

${comment.author.name}

Forumleder
Postet ${formatDate(comment.postDate.timestamp)}
Instructor contact card
Bra svar markert av forumleder Bra svar
Svar
  • Rediger
  • Fjern
  • Utesteng bruker
  • Fjern utestenging
Denne kommentaren er fjernet.

Edit your answer

Legg til svaret ditt

Trainor logo

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn

Registrer deg nå
Forumbrukere vil ikke se navnet og bildet ditt. Forumledere vil fortsatt se kontodetaljene dine.
Poster som:
${form.anon ? form.name : currentUser.firstName + ' ' + currentUser.lastName}
Du mottar opp til en e-post om dagen når det skjer noe i tråden.

Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.

Logget inn som:
${ currentUser.firstName + ' ' + currentUser.lastName }
Min profil
Trainor logo
Opplæring for fagfolk. Av fagfolk.

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.

Registrer deg

Allerede medlem? Logg inn

Relevante kurs

Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.