Har mottatt klage fra kunde, som går på gjennomførelse av elkontroll.
Klager stiller seg uforstående til avvikene og går langt i å anklage meg som kontrollør for å være uerfaren og økonomisk motivert.
Har ikke noe problem med at kunde er kritisk og anklager meg (skriftlig) for å være uerfaren, og har heller ingen problem med å dokumentere uavhengighet.
Men, spørsmålet er:
Har dere noen tanker om hvordan det vil være mulig å få en uavhengig vurdering av rapporten?
Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske anlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.
Først en avklaring: Kunden har kjøpt en tjeneste (som han selvfølgelig må betale for), men han er ikke forplikta til å følge konklusjonen (avvikene) som fremkommer.
Svar på klagen: Foreslå for kunden at annet firma (som dere blir enige om) tar ny elkontroll. Må være enige på forhånd om hvem som skal betale for dette. Kanskje du kan dekke halvparten, som en gest til kunden.Slik jeg ser det har du imidlertid ikke noe ansvar for å imøtekomme eventuelle ønsker fra kunden.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.