når gjelder NEK 400?

Spurt 18:23 - 1.11.2005 av kommende installat|Siste svar 9:43 - 11.11.2005 av Forumleder

kommende installat

Dersom jeg bytter gamle skrusikringer ut med nye automater i et anlegg fra 70-tallet, må jeg da også oppdatere resten/deler av eksisterende anlegg? Hvor mye kan jeg f.eks. gjøre uten å måtte bytte til jordede stikkontakte i hele huset?
Helpful answer marked by forum leaderLøst
FSE Lav- og høyspenning

Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske anlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.

Svar (1)

Forumleder

Postet 9:43 - 11.11.2005
Hvis du gjør om sikringsskapet fra skrusikringer til automatsikringer, må du ikke bytte ut resten av anlegget dit. Det er opp til deg som eier av det elektriske anlegget. Det er jo eier som har ansvaret. Du har jo forbedra sikkerheten mye allerede ved og bytte om fra uz elementer til automat/kombivern. (Husk jordfeilbrytere.)

Legg til svaret ditt

Trainor logo

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn

Registrer deg nå
Trainor logo
Opplæring for fagfolk. Av fagfolk.

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.

Registrer deg

Allerede medlem? Logg inn

Relevante kurs

Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.