Hei,
Ifm med installasjon av lader for Elbil tenkte jeg samtidig å oppgradere sikringsskap med nye jordfeilautomater, OV\KV. Overspenningsvern kommer jo som et krav. Tidligere eier har på et tidspunkt byttet til automatsikringer, men forankoblet jordfeilbryter og skrusikringer på OV er av en eller annen grunn beholdt.
Selve kursen til elbilladeren er tenkt plassert i ny underfordeling i garasjen. Frittstående garasje.
Jeg hadde tatt utgangspunkt i at jeg hadde IT-nett, men fikk nå oppgitt 230V TN fra nettselskapet. Da ble jeg med en gang litt usikker på type\krav overspenningsvern og om kanskje det er andre feller jeg kan tenkes å gå i her?
Jeg vil for åpenhetens skyld legge til at det er noen år siden jeg jobbet med boliginstallasjoner...
Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske forsyningsanlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.