Våtromssoner på bad - tolking av NEK400 - 7 - 701 og figur 701B-4/5

Spurt 9:23 - 12.10.2021 av Håvard Aaberge Nes|Siste svar 7:26 - 14.10.2021 av Hans Olav Arnesen

Håvard Aaberge Nes

Hei.

I ein tidlegare post her på forumet vart det av forumleiar forklart at Figur 701B-5 i NEK 400 (s. 330) kun gjeld for foldbare dører (https://dev.trainor.no/cms/Forum/Forskrifter-og-normer-DSB/Tolkning-figur-701B-nr-5).Dette medfører, slik eg ser det, at det er figur 701B-4 som må brukast ved andre dusjløysingar, med det resultat at ei veldig mykje større sone ved dusjen blir definert som sone 0 og 1. Dette medfører vidare at vaskemaskin ikkje kan plasserast ved dusjkabinett (701.55).

Løysinga vist på planteikninga under vil ikkje vere iht. norm med tolkinga presentert over. Dersom ein ser på skyvbare dusjdører som prinsipelt det same som foldbare dusjrører (eg ser som sagt ikkje heilt forskjellen mhp. elektriske våtsoner) - så vil løysinga under vere OK.

Anser forumleiar det eg skriv over - i avsnitt 2 - som korrekt tolking av normen? Andre kommentarar?

Helpful answer marked by forum leaderLøst
FSE Lav- og høyspenning

Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske anlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.

Svar (7)

Håvard Aaberge Nes

Postet 9:29 - 12.10.2021

Litt problem med å få inn utklippet - men det skal vere mogleg å forstå problemstillinga uansett.

Utklippet viser dusj med skyvedør og fast felt - der oppvaskmaskina står ved det faste feltet.

Illustrasjon:https://www.glassfabrikken.no/product-page/skyved%C3%B8r-dusj-sk8100

Hans Olav Arnesen

Forumleder
Postet 6:12 - 13.10.2021
Instructor contact card

Det vesentligste er som alltid å forholde seg til intensjonen med kravene i forskrift og norm, som er å ivareta elsikkerheten relatert til elektriske installasjoner på best mulig måte.

Jeg er enig i at det prinsipielt ikke er noen forskjell på om dusjdørene er foldbare eller skyvbare, men min forståelse er at området utenfor fast dusjvegg (i alle fall delvis) vil omfattes av sone 2. Dette betyr at en vaskemaskin må tilfredsstille IP44.

Håvard Aaberge Nes

Postet 13:51 - 13.10.2021

Takk for tilbakemelding.

Ser at eg var litt upresis i formuleringane mine over. Altså: Om ein nyttar 701B-4 som figur når ein definerar soner ved skyvbar dusjdør, så vil jo deler av området utanfor den skyvbare dusjdøra bli definert som sone 0/1. Dette medfører minst IPX7. Dersom vi (på ein eller annan måte) definerer det som sone 2, så er det ikkje noko problem - sidan dei fleste vaskemaskiner er IPX4.

Bakgrunnen for innlegget her er at ein leverandør av baderomskabinar ikkje vil godkjenne arkitekt sin løysing med vaskemaskin rett ved det faste feltet på eit dusjkabinett med skyvbar dør. Dette fordi leverandøren bruker snorlengde på 120 cm ut frå tappepunkt for å definere sone 0/1 (med åpen skyvedør - igjen, sjå figur 701B-4). Dette fører jo til at vaskemaskin er i "klissvåt" sone. Og så tilbake til poenget: Dette kan vel ikkje vere korrekt tolking av normen?

Hans Olav Arnesen

Forumleder
Postet 7:00 - 14.10.2021
Instructor contact card

Jeg deler langt på vei din forståelse her, men er usikker på andelen vaskemaskiner som leveres i IP44-utførelse. Dette er det ikke enkelt å få svar på via nett, og jeg har derfor sendt en forespørsel til en av de store produsentene. Jeg kommer tilbake med svar fra dem når/om dette kommer.

Hans Olav Arnesen

Forumleder
Postet 7:11 - 14.10.2021
Instructor contact card

Jeg fikk svar veldig raskt, fra Siemens; alle deres vaskemaskiner tilfredsstiller IP44.

Så du har helt rett Håvard.

Håvard Aaberge Nes

Postet 7:21 - 14.10.2021

Takk for tilbakemeldingar.

Mi forståing no er som følgjer:Det er mest nærliggande å definere området (60 cm) utanfor skyvbare dusjdører som sone 2, iht. figur 701B-5 - men som med mykje anna er det litt ulike oppfatningar her. I dette området - når det er definert som sone 2 - kan ei vaskemaskin stå (gitt IPX4).

Hans Olav Arnesen

Forumleder
Postet 7:26 - 14.10.2021
Instructor contact card

Jeg deler din forståelse av dette.

Legg til svaret ditt

Trainor logo

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn

Registrer deg nå
Trainor logo
Opplæring for fagfolk. Av fagfolk.

Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.

Registrer deg

Allerede medlem? Logg inn

Relevante kurs

Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.