Kurs for elektrikere, automatikere, ingeniører og annet personell som arbeider med eller prosjekterer elektriske anlegg offshore. Les mer.
Hei
Tenk også på at en dieselmotor avgir mye varme etter den er stoppet, det er derfor sikrere å bruke dieseldrevne kompressorer der eksosmanifold og turbo er vannkjølt eller aller helst en Zone 2 kompressor unit med full eksoskjøling og hele pakka. Hvis det kommer en gasslekkasje på riggen så har en ingen kontroll på hvor gassen driver hen, hvis du da har en dieseldrevet kompressor stående i sikkert område og denne nettopp er brukt men stanset grunnet gassalarm vil du fremdeles ha et gloheit eksosmanifold og en gloheit turbo som står i området der gassen kan komme. Maskinen vil være varm i lang tid etter stans og vil være en antennelse kilde grunnet de varme eksosdelene. Det er akkurat som når du trekker ut støpselet i strykejernet, det er fortsatt varmt og gjør vondt!
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.