Hei.
Jeg holder på med å se inn på en hybridløsning på en boreinnrettning og lurte derfor på om dere kunne gi litt støtte mtp hvilke regelverk jeg bør overveie opp i mot denne løsningen. Det er en flytende installasjon så det er litt forskjell i forhold til båter som ligger på DP. (Tilgjengelig kraft til boreutstyr, etc). Jeg ser for meg en løsning med at vi skal stenge ned 1 (eller flere) diesel generatorer.
Så fremt jeg kan se så må følgende forskrifter taes hensyn til når en skal prosjektere batterirom:
DNV-OS-201
IEC 61892-6
Når det kommer til reglement rundt DP, så er jeg mer fremmed. Jeg antar at det er noe i MODU-koden, IMO, DNV og Sjøfart, men jeg har ikke noe spesifikk retningslinje på hva jeg skal se etter. I tillegg til disse reglementene så har rederiet sine egne WSOG som må taes hensyn til.
Tips og erfaringer mottas med takk.
Kurs for elektrikere, automatikere, ingeniører og annet personell som arbeider med eller prosjekterer elektriske anlegg offshore. Les mer.
Alle batterileverandører henviser i montasjeanvisningen til:
NEK EN 50272-2:2001
Sikkerhetskrav for sekundære batterier og batteri-installasjoner -- Del 2: Stasjonære batterier
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.