Vi holder på å få overlevert tavler på fartøyet jeg jobber på. Det er installert last/skillebryter som kan sveives ut for skillefunksjon. På disse tavlene er jeg vant til at det er en beskyttende bakplate for å evt beskytte mot inntregning av uønskede partikler. Det jeg er mest bekymret for er at en ikke har beskyttelse mot lysbue når man må manuelt betjene bryter(sveive inn og ut). Jeg har vært vitne til kortslutning på samleskinner på disse tavlene før og lurer på om det ikke er krav til at samleskinnene skal være kapslet inn bak bryteren.Jeg ønsker få rettet dette opp på alle tavlene før overtakelse da det er vi som evt må ta konsekvensene av mangelfulle tavler hvis det skulle skje en ulykke.Er det noen som vet hva kravet her er og evt linke til gjeldende avsnitt i forskriftene?
Kurs for elektrikere, automatikere, ingeniører og annet personell som arbeider med eller prosjekterer elektriske anlegg offshore. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.