Hei. Har ett spørsmål vedrørende hva som blir riktig vedrørende isolering av høyspentanlegg. Er ombord en hybrid pendelferge som har 11 Kv lading fra land. Maskinbesetningen består av en person, Maskinsjefen. Annenhver måned har vi service på ladeplugg, dette utføres av kompetente personer fra eksternt firma. I våres ISM system (Unisea) lager vi arbeidstillatelse og isolasjons sertifikater. Maskinsjef føres inn som driftsleder og leder for sikkerhet. Mens selve isoleringen og jordingen utføres av de kompetende personene som utfører service. I en veileder fra rederiet står det at kapteinen skal være leder for sikkerhet, men dette kan da ikke være riktig. Kan ikke vi maskinsjefer i dette tilfellet inneha begge rollene ? Eventuelt om person fra service firma kan inneha rollen som LFS ?
Løst
Kurs for elektrikere, automatikere, ingeniører og annet personell som arbeider med eller prosjekterer elektriske anlegg offshore. Les mer.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem?
Logg inn
Du har for øyeblikket ikke mulighet til å poste innlegg.
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.