| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1561 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9571 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 901 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 38 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 832 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
Beklager at teksten er litt forståelig men fortsatt dårlig vet norsk. Jeg er en polsk elektriker som har en rekke krefter. Jeg lurer på hvis jeg kan på denne basis gjelder i din vakre land med noen tillatelser? Fra hva er din tilsvarer DSB har gått jeg ville lære installasjonsprogrammet. Kan noen hjelpe med dette?
Din Adrian Grzenkowicz
Løst
Hei
Er det noen krav om isolerende gulv, eller matte ved tavler på land?
Vet at dette er et krav offshoer, men er det et liknede krav på land?
Løst
Heisann. Jeg er automatikerlærling og er litt usikker
På hva slaks forskrifter og normer jeg skal forholde
Meg til. Med tanke på fagprøven, Skal faktisk ha fagprøve hos
Dere. Jeg har forholdt meg til FSE , FEL , nek 400 og nek 420
Er det noe mer jeg burde forholde meg til mot fagprøven? Som
Fusex, fhosex eller FME ?
Mvh
Lærlingen.
Løst
Hei!
Mitt spørsmål gjelder skjøting av coaxial-kabel i Ex-område.
Det har oppstått en diskusjon rundt korrekt skjøting av RF-coaxialkabel i klassifisert område (sone 2). (Kabelen er 1/2 tommers cellflex, frekvensområde er 460MHz og effekt er ca. +5dBm uten at jeg mener det skal ha betydning).
Det ene synet er at kabelen må skjøtes i en Exe-boks (selv om det brukes coaxial-connectorer).
Den andre vinkling er at skjøting kan foretas med coaxial-connectorer (kabelendene termineres i hver sin coaxial-connector og skrus sammen) - samt at skjøt vulkes.