| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1567 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9647 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 904 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 37 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 835 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
Hei ! bra forum :-)
Lurer på hva potensialforskjell/utgjevningsforbindelse er for noe, sliter litt med å forstå det.
Vet at når det er ulik potensial får du en støm som går igjennom. Men hvordan får du ulik potensial. Hva er farlig ved dårlig utgjevningsforbindelse?
Hvis jeg eksempel tar på en komfyr som har egen jord (ikke koblet til hovedjord) og en motor koblet hovedjord ???
Løst
Hvorfor er det dårlig dekningsbidrag i dette forumet? Forumleder er ikke veldig aktiv. Når aktiv = flytting til andre forum.
Løst
Er industrielektrikker og
el. autorisasjonsinehaver på bedriften jeg er ansatt i.
Case: skal bygge en tavle matet fra TNC-S med 380V.
Hva trenger man å ha med i dokumentasjonen for å kunne sette på dette molbo CE-merket?
Løst
Hei
Fra høyskolen husker jeg at vår foreleser i elektriske bygningsinstallasjoner, korrigerte strømføringsevnen på ledere opp med 6% i følge tabell 52A-14 i nek 400. Dette på bakrun av temperaturen i Norge.
Er dette korrekt?
Løst
Vi har en EX P cotainer hvor vi ønsker å bruke en extruder med en overflate temperatur på 300 grader.
Containeren er godkjent for sone 2 med overtrykk og overvåking/nedstegning ved gass, brann og tap av overtrykk.
Containeren har også brannspjeld på inn og utluft som stenger automatisk ved alarm.
Vil bruken av denne extruderen stride mot regelverket ?
Overflatetemperaturen vil overstige T3 en god stund etter at container har stengt ned.
Løst
hvorfor gjør en d i et tn anlegg
Løst
Hei!
Spørsmål angående ferrit-ring...
Når man kjører 3 faser ut fra en frekvensomformer gjennom en ferritring blir selve ferritringen varm fordi da ""virker"" den. Dette er forutsatt dersom man har jord/skjerm utenfor ferritringen til koplet jord i hver ende.
Dersom man kopler ifra jord blir ikke ferritringen varm, den ""virker"" ikke lenger. Hvorfor????
Løst
Hei.
Er svaret dere har gitt i denne linken gjeldende?
http://www.trainor.no/servlet/nettsted.forum?function=showmessage&forid=117
Løst
Finnes det noen demo versjon for FEBDOK
Løst
Nedgravd gasstank på naboeiendom - 1 meter fra grensen. Kan dette medføre problem for meg i tilknytning til utnyttelse av eiendommen senere. Avstandskrav ?
Løst
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.