| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1566 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9647 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 904 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 37 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 835 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
Når en skal føre inn 3 enlederkabler til en motor eller starterskap skal en ikke gå gjennom stål, uten at en går gjennom samme hullet. Kan en gå gjennom stål med en nippel til hver leder hvis det er skåret en spalte mellom de 3 hullene?
Kan en bruke aluminium, eller rustfritt stål dvs metaller som ikke er magnetiske?
Hva skjer hvis en går med enledere i 3 nippler gjennom stål, vil en få varmgang?
Vil vi få andre problemer?
I NEK410 45.2.5 står det litt om dette.
Løst
Hva er grunnen til at ute offshore ofte bruker kabel med jordet skjerm. Har det noe med feilsøking godset?
Løst
Er det krav om flowmåling i viftekanal på en EXp container for zone 2?
Løst
Hei, jeg har et spørsmål angående offshore kabel. På offshore kabel for eksempel RFOU, denne er merket med at den er for spenning 0,6/1kV. Det jeg lurer på er hvordan dette skal tolkes, tåler den 600V eller 1000V?
Mvh. Montør
Løst
Er det noe problem å kjøpa f.eks. ein batteridrill i USA og bruka den her hjemme? Jeg tenker på laderen som er merket 110V/60HZ. En får jo tak i forholdsvis rimelige omformere fra 110V-230V. Men frekvensen er det verre med. Har dette noe å si? Nå i disse tider med lav dollarkurs er det fristende å handle mye fra USA.
Løst
Hva er grunnen til at ute offshore ofte bruker kabel med jord skjerm . har det noe med feilsøking godse?
Løst
Hvilken total beskyttelsesgrad vil en EEx de kapsling få som er komplettert med bl.a barriere i d-delen som er ia, og en sounder i e-delen som er EEx m (ib)? EExdemia (ib)?
Løst
Hei
Er det noe forskjell på utregning av minste kortslutningstrøm på et TN-s i forhold til IT
Jeg ser at det er gode eksempler på det i Montørhåndboka (side.139), men det er ikke noen eksempel på det med TN-S
Er fremgangsmåten lik eller er det andre verdier som benyttes??
Løst
Hva er grunnen til at ute offshore ofte bruker kabel med jord skjerm . har det noe med feilsøking godse?
Løst
Hei! Lurer på hvor jeg kan få tak i siste utgave av NEK 400 og montørhåndboka?
Løst
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.