| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1561 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9577 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 902 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 38 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 832 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
EExi barrierer har et temperaturområde de er godkjent for.
Vanlig fremgangsmåte er å ""varmeteste"" kapsling for å sikre at omgivelses temperatur for barrieren ikke overskrides.
Vil en løsning der barrieren sikres med termostat/føler bli godtatt?
Dvs. dersom temperatur overskrider grense, kuttes spenning til barriere.
Løst
Hva er kravet for å drive vedlikehold av personheiser offshore.
Hva kan gjøres?
Hvor ofte må vi ha heisfirma på besøk.
Løst
Hei.
Jeg har en Exe boks i plast med messingnipler(innføringsnippel).
Må jeg da jorde disse nipplene?
Løst
Hva er kravet til isolasjonsmotstand i kabler og utstyr offshore. Og hvor er kravet beskrevet.
Løst
Har en level switch type SIKA VH600M som er forankoblet med en zenerbariere type KFD2-SR2-Ex2
merket EExiaIIC. Level switchen er CE merket og EX merkingen er Exi. Er dette tilstrekelig merking ihh til EX normene
Løst
Hei !
Hvis du skal ha et sinusfilter til en motor som kan belastes med X Ampere, så bør man bruke et sinusfilter som tåler minst 50% overlast.
Hvorfor det?, har bare lest dette flere steder på nettet uten at det står forklart hvorfor.
Løst
DET ER ET ROM MED UJORDET STIKK(KLASSEROM),DET ER GOD AVSTAND MELLOM STIKK.DET BLIR MONT EN VVB I ROMMET OG VEDKOMMENDE INST PROJEKTERER ETTER FEB-88 (SIER HAN)!
SKAL STIKK TIL VVB OG DE ANDRE SKIFTES TIL JORDET STIKK?
Løst
RE Tema : Ny innstallasjon av 29.10.2004 ""Petter""
Tileggsvar/opplysning:
I bladet elsikkerhet nr 64 ""Forskrifter om kvalifikasjoner for elektrofagfolg § 3- ""være ansatt"" er det grundig forklart hva DSB (Direktoratet for samfunnsikkerhet og beredskap) sier til dette spørsmålet.
Løst
Hvordan tolker man Hvor maskinforskriften gjelder. kan jeg som elektrofagarbeider bygge og montere styreskap og kursfordelingsskap til en maskin i den virksomheten jeg er annsatt i uten at en installatør forestår?
Hva betraktes som en maskin, og hva hører til en maskin, lys i tak over maskin?
Løst
Er det noe minimumskrav til måleresultatet ved kontinuitetsmåling av beskyttelsesledere og utjevningsforbindelser?
Må sløyfeimpedansen måles for å dokumentere utkobling ved kortslutning, eller er det tilstrekkelig med risikovurdering ut i fra oppgitte/beregnede kortslutningsstrømmer?
Er det krav til at jordfeilbryteren må testes på andre måter enn med testknappen?
Løst
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.