| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1560 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9571 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 901 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 38 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 831 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
Lurte på hvordan jeg skal gå fram for å bli skipselektriker.
Har fått med meg at det en trenger er fagbrev som elektriker, eksamen i Maritim Modul og fartstid på 3 mnd.
For det første så er det vel best å ha et kurs på Maritim Modul? Hvor?
For det andre, etter jeg har bestått maritim modul, hvor enkelt er det å få fartstid, og blir relevante kurs som IMO60 osv. dekka under fartstiden?
Om ikke, bør te takes på egen regning?
Hvor lett kan jeg få jobb etter alt dette?
Løst
Hei!
Jeg er automasjonslærer og jobber med å lage øvingsmodeller som er relevante, blant annet for elever som vil søke seg til oljebransjen. Jeg har hørt at i Statoil har de noe de kaller proover-loop, som brukes i forbindelse med mengdemålere og flowtransmittere. Mediet som skal mengdemåles blir sendt ut i et ekstra røropplegg med en ball inni, og ballen skal sirkulere mellom to digitale pulstellere. Kan noen som har vært borti dette, komme med en mer utfyllende forklaring på prinsippet og hvordan man oppnår mer nøyaktig mengdemåling av dette?
På forhånd takk! Jeg vet at dette spørsmålet ikke går direkte på forumets paraply; elsikkerhet, men jeg har observert at det er mange flinke som vet mye her inne.
Løst
Hei!