| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1559 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9567 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 901 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 38 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 831 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
Hei
Hvilke krav er det til høyspent spenningstestere?
Må det være med lys eller lyd eller er kravene at det skal være begge deler?
Løst
Hei.
Kan vi nekte å bruke arbeidstøy som er så utvasket at vi ikke kan lese merkelappen der det står hvilke normer tøyet er testet/godkjent etter ??
Løst
Hei.
Hvordan er det med allpolig brudd for belysning på bad når belysningen er del av et KNX-anlegg? Hvordan kan det tilfredstilles allpolig brudd ved en slik installasjon?
Løst
Hi
Er det noen som kan forklare fremgangsmåte og beskrive Ziegler Nichols andre metode, sprang respons?
Finner ikke noe konkret, og finner forskjellig definisjon på de forskjellige stedene jeg leser..
Setter pris på om noen kunne greie opp i dette for meg, takk
Løst
Hei!
Driver på med en motorstyring med hoved- og styrestrøm.
Hovedstrømmen har jeg beregnet tverrsnitt, men lurer på hvordan jeg burde velge tverrsnitt på styrestrømmen?
Jeg har en kontaktorspole i styrestrømmen, dette er den eneste komponenten som trekker noe. Er det behov for beregninger for å dokumentere dette?
Eller holder det å velgre tverrsnitt tilfeldig, sålenge det tilfredstiller Nek400 524, Tabell 52B?
Løst
Hei!
Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i et kalibreringssertifikat? Skulle helst hatt et slik med 5-punktssjekk med en graf for stigende og synkende?
Takker for eventuelle svar
Løst
Hvordan beregner man jordelektrode ut fra tabell ? :-)
Trenger forklarende svar
På forhånd takk :-)
Løst
Eg er automatiker, og skal ha det årlege FSE kurset. Før hos min gamle arbeidsgiver, tok vi det samla. Da hadde vi FSE og førstehjelp på ein dag. Men no når eg har ny arbeidsgiver, er vi bare to som trenger det. Og da skal eg ta FSE på nett, men da får eg ikkje førstehjelpbiten. Er det da krav om å ha detta utenom??
Løst
Har en Ex-e motor med en påstemplet tE-tid.
Slik jeg forstår det er dette tiden vernet må løse ut ved låst rotor? For å opprettholde EX-e klassifiseringen?
Hvordan burde dette dokumenteres at det er innenfor kravet til tE-tid?
Hvor i NEK:420 kan jeg lese om dette?
Løst
Hei! Lurer på om det er noe krav til hva rekkeklemmene skal være merket med?
F.eks 24V X1
230V ac med X2 . lurer på om det er noen krav (så fall hvor) i NEK det står?:)
Mvh sigbjørn
Løst
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.