| Tema | Tråder | |
|
|
Installasjoner i eksplosjonsfarlige områder og IECEx | 1560 |
|
|
Elektroinstallatørprøven, FEK, FSE, FEL/NEK 400 og FEF/NEK 440 | 9571 |
|
|
Havindustritilsynet og IEC 61892 | 901 |
|
|
Sertifiseringsordningen til Norsk brannvernforening | 38 |
|
|
Prosess, styring og regulering | 831 |
|
|
Terminering av kabelskjermer og potensialutgjevning | 219 |
|
|
Inspeksjon og drift av batterisystemer | 14 |
|
|
Ask questions and get answers in English | 18 |
Hvilken krav gjelder for låsing av tavlerom offshore?
Er det en spenningsgrense eller skilles det kun på LV og HV?
Løst
Dette vernet somser blitt så poppis, hvorfor er det kun på elbil kurser dette er så innmari viktig?
Det er jo nok av andre dc kilder i et hus. Hvorfor trengs det ikke sånne vern på kurser med switchmode strømforsyninger etc? Disse bør jo ved feil kunne bidra med en del dc inn moy a vernet?
En elbil har jo sånn o tillegg stort sett intern beskyttelse og overvåking av nettopp slike geilf Kjøtt på flesk?
Løst
Hei
Med bakgrunn som Automatiker ønsker jeg å sjekke mulighetene for å bygge og selge utstyr/maskiner, og da hvile regelverk som kommer inn i bildet.
La oss si jeg sveiser sammen en flyttbar ramme, setter inn ett lite skap med PLS og styring til f.eks en pumpe og noe knask. Strømtilførsel til hele innretningen vil være gummikabel med støpsel.
Hva skal til for at dette skal lovlig kunne selges videre? Er det krav til installatør for å kunne utarbeide samsvarserklæring mtp på det elektriske? Maskinforskriften blir fort aktuell her også.
Setter pris på tanker og innspill rundt dette.
Løst
En vifte som er utluftning på natten og full utfultning på dagtid.Hvordan er fungere det.
Hva anbefalur du å bruke
Informasjon U=3x230
Løst
Hei,
Er det noe krav til sikkerhetsbryter på maskiner i et produksjonslokale eller kan de gå på støpsel og stikk som frakoblingsmetode?
Løst
Hei
Kan man ha total selektivitet og kaskade samtidig, eller går selektiviteten på bekostning av backup-beskyttelsen?
Løst
Hei
Hva er forskjellen på IP66 kontra IP66K?
Det finnes også en IP69 / IP69K er dette bedre enn IP66, IP67 og IP68?
Hva er forskjellen?
Jeg har en trykktransmitter merket IP69K. Er denne brukbar når jeg har et krav til min IP66?
Løst
Har erfaring med armering oppå millimat varmematter?
Løst
Hva er pointet med CE-merking når det tar fyr i flere tørketromler av samme merke og serie?? Det er jo tydligvis en svakehet som gjør at det tar fyr?
Jeg trodde at utstyret var testet før det fikk CE-merke? og CE-merke koster flesk å få på det vet jeg av egen erfaring da jeg lagde en Audio forsterker for noen år tilbake som selges en dag i dag... kostet 80000,- ja åttitusen!!
Løst
Er det lov å legge xp 5g2,5 på kabelstige og sikre denne kabelen med 2stk 16A kurser? F.eks 1 kurs på brun og blå, og en kurs på sort og hvit (som merkes med blå strømpe i begge ender). Det er tenkt å sette 2 stikkontakter helt inntil hverandre.
Løst
Registrer deg og bidra til Norges største fagforum for sikkerhet.
Allerede medlem? Logg inn
Trenger du sertifisering, opplæring eller kurs i elsikkerhet? Enten du velger e-læring, et webinar eller et instruktørledet kurs fra Trainor, er kurset laget av våre fremste eksperter. Alt til det beste for din læring og sikkerhet.