Godkjent FSE-opplæring for deg som jobber med elektriske anlegg. Hold deg oppdatert slik at du og dine kolleger får en trygg arbeidsdag. Les mer.
Vi er en bedrift med ca. 40 ansatte som lurer på om det er mulighet for oss å holde Førstehjelpsopplæringen på egenhånd. I utgangspunktet kom tanken da det var flere som ikke hadde muligheten å med på kurset vi hadde med instruktør tidligere, som nå må ha i etterkant.
Det finnes flere Rescue-Anna dukker å velge mellom, til og med noen som gir ut dokumentasjon på at førstehjelpen har vært god. Dette er mer kostbar, men det finnes også den vanlige enkle typen som ikke har logging.
Hvilken muligheter er det for å selv arrangere slik opplæring? Kan det gjøres med enkel vanlig Anna? Hvis man kjøper dyr Anna med dokumentert opplæring, må det vel bare bra?
Takker for tilbakemelding
Løst
Jeg er utdannet elektrikker og elkraftingeniør. Jobber videre bla som driftsleder på driftsentralen til et nettselskap. Hva trenger jeg for å kunne gå opp til fagprøven som energimontør?
Løst
Jeg ser at Trainor ofte henviser til at man skal søke DLE dersom en elektrofagarbeider skal utføre arbeid i egen bolig.
Har dere noe offentlig dokumentasjon som underbygger dette kravet?
Er dette et krav som DSB har gått ut med offentlig?
Løst
Er det noen som har kjennskap til om det kan varsles DSB om arbeider som ikke er utført av godkjent firma/elektriker. Ser det er flere og flere som tilbyr installasjon av elektrisk anlegg hvor det ikke er godkjent firma som står bak.
Burde kanskje vært opprettet en APP som hadde gjort det enklere å varsle om slike håndverkere/firma.
Løst
Hei !
Jeg er elektrikker.. tok industri el. fagbrev i 2002 og ble ansatt på en annen fabrikk i 2003 der jeg fikk jobben som fagansvarlig over lavspenningsanlegget... ettersom jeg ikke er såkalt installatør fikk jeg kun myndighet til å forestå drift og vedlikehold.. dette har jeg holdt på med til dags dato.